Terug naar hoofdinhoud

The whisky&whiskey western plank

Is het nu whisky of whiskey? .....

Het kan allebei. Whisky is Schots en whiskey is Iers of Amerikaans. De naam whisky komt van het woord Uisgea Beatha, wat levenswater betekent. Natuurlijk horen hier passende hapjes bij. Stoere plank heeft deze hapjes/combinaties voor je samengesteld.

Wat heb je nodig:

  • circa 200 gram oude kaas
  • 250 gram camembert
  • 1 pakje gerookte zalm 200 gram
  • teriyaki saus
  • Fuet peper in fijne plakjes 
  • pinda rotsjes
  • 1 zakje gedroogde vijgen
  • honing
  • 1 stokbrood wit (gesneden)
  • eventueel 4 sigaren

En natuurlijk goede whisk(e)y.............

Bereiding

  1. beleg 8 stokbroodjes met gerookte zalm sprenkel daar wat teriyaki saus overheen.
  2. beleg 8 stokbroodjes met camembert en bedruip deze met honing.
  3. snij de oude kaas in blokje en leg deze neer op de plank
  4. Verdeel de pinda rotsjes op de plank
  5. leg de gedroogde (gesneden in plakjes) vijgen ook op de plank
  6. eventueel een asbak en aansteker voor de sigaren.

Geniet ervan!


tapas
1
4

Delen via

Wil jij ook zo'n Stoere Plank voor bij deze hapjes?

Kelly, Wijchen

Kelly, Wijchen

Van de week mijn stoere plank ontvangen voor een heerlijke versnapering voor de gezellige avondjes thuis! Hij is perfect qua formaat... mooi afgewerkt, zodat je de plank makkelijk schoon kan houden en natuurlijk een mooi STOER uiterlijk...heel blij mee!!!

Rob en Elly, Puiflijk

Rob en Elly, Puiflijk

Wij hebben de stoere plank vanmiddag als kado met wat leuke hapjes erop afgeleverd. Ze vonden het heel erg leuk om iets persoonlijks te ontvangen. De plank zal daar waarschijnlijk regelmatig op tafel staan met wat lekkers erop. Top gedaan. 

Gr Elly en Rob 

Wim, Wijchen

Wim, Wijchen

Gaaf ding voor feestjes of borrels. Ik heb de grootste, dat scheelt veel lopen.